En dag på jobbet del 1

Lunchpromenaden avklarad, blev en tur förbi Lejonet bort till järnvägen och tillbaka. Ska snart dricka lunch och se återgå till arbetet. Många roliga samtal jag har haft eller som folk mailat in idag.

Ett samtal:
Kund- "jag kom bara till tyskland sen fick jag inte åka vidare till Australien"
Jag- "hade ni fixat visum och så innan ni rese?"
K- "Va??? Visrum??Måste man ha det?
J-  *tänker* Tjena blixten! " Ja, det måste man"
K- " Aha...får jag tillbaka pengarna för biljetten nu då?"
J- " Nej!"

Nästa samtal:
K- " Är biljetten till Usa ändringsbar?"
J- " Vad har du för bokningsnr?"
K- " Jag har ingen bokning, jag bara undrar."
J- " Du måste göra en bokning först så kan jag kolla på reglerna i biljetten för att se om den är ändringsbar"
K-" Ja kolla det!"
J- " Har du gjort en bokning då?"
K-" Nej"
J-" Nehe... lite svårt att kolla då, men gör en bokning så får du ringa tillbaka sen."
K-" Aha.... hej då"

:-) Och kl är bara 14 än...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0