Städa bilen + skogspromenad

Vilken dag!! Har var en del att göra på jobbet, telefonmöten mm. Kom hem vid 18-tiden och satte igång medans det var fint väder (såg nämligen ut som det skulle bli regn) att städa bilen och fylla på spolarvätska samt kolla oljan. Duktig tös!




När vi var klara med det så kom jag å fundera på "undrar om det finns mycket svamp nära mig?" . Alla säger ju att "det är så gult av svamp i skogen när man är ute. Å då har man aldrig nått att plocka i ."
Så på med stövlarna och en korg i högsta hugg så travade jag å Elvis iväg. Vi hittade 3st kantareller + en annan gul svamp som jag inte vet vad det var. Nån av er som vet???




Min duktiga svamp-letar-katt :-) tror att han har näsa för det här med kantareller. Även fast han var mest i träden än på marken ;-)



Ska ta med mig mamma ut på en tur på lördag å se om vi har bättre tur då.

Hasta la vista!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0