Påkörd

Inget allvarligt som har hänt, så lugn och fin! :-) Det var i fredags när jag skulle åka hem till mld så skulle jag bara släppa av Kalle inne i stan eftersom han skulle till sthlm på julfest. Eftersom det var ett sånt busväder och blåste full storm så var älvsborgsbron avstängd. Detta gjorde att all den trafik som normalt kör i utkanten av city skulle köra igenom. Mycket trafik inne vid Gullbergsmotet och jag skulle byta fil så jag inte skulle hamna på e20 mot stockholm. Trafiken står i princip stilla och jag börjar blinka för att visa att jag ska byta körfält. En snäll lastbilschaffis bromsar in och släpper in mig. Snällt tänkte jag och smög sakta in( trafiken rör sig knappt pga alla köer).
När jag är nästan helt inne i rätt körfält så händer det. Lastbilen som var så snäll och släpte in mig, har antagligen inte sett att jag har ett släp kopplat på bilen och kör rätt in i sidan på mitt släp. Bonk säger det. Jag kunde inte stanna där och då pga all trafik utan kör vidare en liten bit och stannar på lämplig plats. Jag går ur bilen och inspekterar mitt ekipage. Inga synliga skador på varken bil eller släp, så jag kör vidare.

Nu ringde det en trevlig herre som jag tror jobbade för åkeriet som lastbilen tillhörde. Han frågade om vad som hade hänt och om det hade blivit några skador på min bil/släp. Nej sa jag, hur gick det med lastbilen? En blinkers som tydligen hade gått sönder. Men han sa att vad är materiella skador när det kunde gått så mycket värre med tex personskador. Klok man! Vi ska båda fylla i varsin skaderapport om hur vi upplevde vad som hände så får vi se vad försäkringsbolaget säger.

Kalle tycker ju naturligtvis att detta är jättekul. "Kvinnor och bilkörning" :-) Jag låter honom hållas, för jag vet ju vad som verkligen hände :-)

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0