1:a advent

10grader varmt, ingen snö, stormar och orkaner. Men ändå har man lyckats hitta en liiiiten julkänsla så här den 1:a advent. Vi kom hem från Mellerud vid 17-tiden och det första jag gjorde var att sätta igång en julskiva, och sedan upp på vinden för att leta fram julsaker. Har fått ner mina stakar som nu står fint i fönstrena. Julstjärnorna är upphängda i sovrummen. Nu sitter vi i soffan och dricker första glöggen med russin och har tänt första ljuset i adventsljusstaken *mysigt*.

Imorgon ska jag med några kollegor (eller ja, halva sc) på hockey. Vi ska se Frölunda - Färjestad. Ska bli så kul för det var verkligen INTE igår jag var på hockey. Blir lite mat innan i goda vänners lag på Vinopasta. Lika bra att ta det innan matchen, för efteråt kanske vi inte är kompisar ;-) hehe... kul att jag iaf har några FBKare här nere.

Veckan som vart har det väl inte hänta så mycket mer än jobb,jobb,jobb. Jo i torsdags var vi några stycken på jobbet som var på en ny APP-lansering BC = business check. Ett kreditupplysningsföretag där en kollega på jobbet hade en bekant som var VD eller nått för detta företag. Himla trevligt event. Vi var på restaurang Vasastan i Vasastan fick liten välkomstdrink, mat och var med i tävligen som de hade. Vi vann inget tyvärr. Efter det så drog vi vidare till Smaka och tog en öl innan kvällen avslutades vid 22-tiden.
I fredags skulle vi på aw med jobbet. Jag slutade kl 18 så jag skulle möta upp mina kollegor på cristal baren inne på centralen strax efter det. Några skulle hem och fixa till sig emellan och så skulle vi käka lite på Joe Farellis. Fick skjuts av söta Anncha & Sara till centralen så jag slapp gå "dödensväg" helt själv i mörkret. Väl uppe på cristallen så mötte jag Lisa, Johanna och Niklas. Vart var resten av gänget?? Jaja, vi hade iaf HIMLA trevligt ändå! Strax efter 20 så droppade Johanna av och skulle hem på pepparkaksbak och glögg, så jag Lisa och Niklas traskade upp mot Avenyn. Det var massa folk och 1timmes väntetid på Joe´s så vi hoppade in på Hard Rock istället och fick ett bord nästan direkt. Sen efter några timmar var det dags att trava mot centralen och min buss som jag skulle åka med till Trollhättan. Man kommer tyvärr inte hela vägen till Mellerud så sent men som tur är har jag en snäll syster som kom och hämtade mig. Tack Malin!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0