Sista semesterdagarna börjar lida mot sitt slut

Ja tänk vad semestern går fort. Fast i år tycker jag inte den har gått supersnabbt utan helt lagom fort. Vädret kan man väl säga vad man vill om denna sommaren men jag tycker ändå att jag har haft tur. Första veckan var det strålande sol nästan varje dag (har jag för mig) andra veckan blandat med uppehåll och även regn. Denna veckan började med reeeeegn och har nu styrt upp sig mot slutet tycker jag. Idag har ju vart en helt fantastiskt fin dag! Och jag skäms faktiskt inte över att säga att jag har nästan inte vart ute nånting. Vi vaknade vid 9 och gick upp, sov så fruktansvärt dåligt inatt då Kalle snarkade som f*n hela natten. Stackarn kan ju bara ligga på rygg nu med sin dåliga rygg så jag kunde inte med att buffa på honom :-) Men inatt måste jag få sova lite bättre så jag ska nog lägga mig i lilla sovrummet.

Tanken vart att Maria och Jocke skulle komma hit ikväll, hade vart så himla kul och ses och träffa Jocke för att se vad det är för en fillur ;-) Men då Kalle är så dålig som han är så hade han ju inte kunnat vara med och bada, grilla eller ens sitta med och tjöta. Nu kan han stå upp och gå runt lite i cirklar samt ligga ner. Vi får helt enkelt skuta upp det lite.

Dagen har gått i sin vanliga semesterlunk annars. Vi åkte en tur till Elgiganten och lämnade in min dator som fuckat upp helt nu, Kalle har gjort alla uppdateringar han kan göra härifrån men inget verkar ha hjälpt trots allt. Han tror att det är nått fel på minneskortet eller vad det hette. Så iväg till Elgiganten och lämnade in den på service. Har vi tur så tar det inte längre tid än en månad sa killen i kassan :-) Vilken tur att det inte är panik då. Vet ni att ibland så ska man allt ha en himla tur.
Vi pratade om imorse att undrar om det finns någon garanti kvar på det? Kollade kvittot förut och den är köpt 2010-08-11, haha! Flax eller vad!?

Nu ska jag ta mig lite mat och sedan sätta igång med Lisas chokladtårta som hon hade med på jobbet före semestern. Återkommer med uppdatering kring det senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0