Gott Nytt År!

Välkommen 2012. Sitter å smakar lite på hur det känns att säga 2012. Det brukar ju ta nån månad innan man har kommit in i rätt tänk. Jag känner på mig att 2012 kommer bli ett himla bra år.

Igår firade vi med K & E och det var riktigt lyckat. Kalle hade gjort en helt fantastiskt god meny som alla var helt överens om att det var det bästa köttet vi nånsin hade käkat.
Först fick vi en liten Skagen toast, sen fick vi grillade lammracks med stekta rotfrukter och en kryddig yoghurt. Till huvudrätt blev det grillad oxfilé med en italiensk potatispure med smak av parmesan och en madeirasås till detta. Jag fick ansvara för efterrätten och gjorde då min favorit vit chokladmousse med passionsfrukt. Oj så gott det var.

Strax innan tolvslaget kom vår granne förbi och bjöd upp oss till sig för att skåla in nya året och skjuta nyårsrsketer. Å så fint det var.

Nu sitter ja å Elvis i soffan å slökollar på tv. Tror han har slickat i sig lite rester från tallrikarna på diskbänken för han lägger av massa smygare hela tiden som luktar huggorm! :-( fy! Jag ska ge igen nån gång hehe...
Kalle mår mindre bra idag och ligger fortfarande och sover. Får väl se när han vaknar till liv.

Hoppas ni hade ett trevligt slut på 2011?:-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0