LCHF Snickers

Jag har testat ett nytt recept i veckan för jag tycker det är rätt kul att baka och spännande att hitta på nya saker som inte man har gjort innan. Numera är det ju bara LCHF som gäller och nu har jag alltså testat att göra egen snickers och de blev riktigt goda!
 
Här har ni receptet om ni vill testa, och det tycker jag ni ska göra :-)
 
Ingredienser:
400 g mörk choklad 70 %
200 g smör
350 g jordnötssmör utan socker ( ex kung markatta)
 
Gör så här
Jag använde en rund form med löstagbar kant modell lite större.

Smält 200 g choklad och 50 g smör i vattenbad. Smöra formen lite i botten så det inte kommer fastna så mycket. Häll ut chokladen, bred ut till ett lager och ställ in i frysen så det stelnar.
 
 
 
 
Koka upp 100 g smör och 350 g jordnötssmör. Bred ut detta ovanpå chokladen och ställ in i frysen igen (måste stå nu typ en halvtimme för att stelna). Smält resten av chokladen och smöret i vattenbad så länge, 200g + 50g. Häll ut detta i formen, och sen in i frysen igen tills allt har svalnat och stelnat.
 
 
 
Sedan skar jag bara upp allt i kuber, typ engelsk konfekt-style. Förvara i frysen eller kylen, smälter i rumstemperatur.
 
 
 
Voala! :-) Räcker med 2bitar åt gången för de är väldigt mäktiga.

Kommentarer
Postat av: Sara

smarrigt, det måste jag testa...

Svar: De är vääldigt goda! Nästa gång ska jag hacka lite jordnötter själv och ha i.
Frida Svensson

2012-07-11 @ 23:27:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0