Midsommar i text

Vi hade tänkt åka från Gbg i torsdags kväll men det var så mycket trafik på E6an så vi sket i det och tänkte att vi åker upp tidigt på midsommaraftons morgon istället. Sagt och gjort, vi ställde klockan på typ 8, gick upp och började ställa fram allt som skulle med. Kalle gjorde sin fin fina potatissallad med tillhörande derssing och jag började packa ner allt i kylväskorna. Tror vi kom iväg vid strax innan 10 och det var faktiskt lite trafik ändå även på fredag förmidda men inte alls som på torsdagen. Väl framme i Mellerud fick vi invänta Ulrik, Nettan och William som skulle komma och hämta upp oss för avfärd mot Baldersnäs. Vi hade hört att det skulle vara lite traditionellt firande där uppe och eftersom vi inte hade tillgång till några av de ställen vi vart på tidigare år och firat så tog vi oss en tur upp.
 
Vi satt på picknickfiltarna i strålande solsken från kl 12:30 tills vi åkte hemåt vid 16:30. Det var fantastiska trevligt. Efter det mellanlandade vi hos Ulrik & Nettan för lite mat innan det var dax att åka upp till Kent & Evelina. Det var trevligt men vi kände nog alla att nästa år är det dax att hyra en stuga nånstans och vara på samma ställe och koppla av under helgen istället för att flänga runt så som vi gjort de senaste åren. Det har varit vääldigt kul att inte ha nån speciell plan utan ta dagen lite som den kommer. Men nu är det ju lite annorlunda i och med att alla andra i vårt lilla "gäng" har barn i åldrarna 0-4år så får man ta och anpassa firandet lite mer efter dem än vad man har kunnat göra när vi vuxna har vart själva tidigare.
 
Igår vaknade vi upp i Köpmannebro och käkade lite sillfrukost med mamma och pappa i uterummet. Vad mysigt det var när man hörde hur regnet började smattra mot taket medans vi satt där. Det är sommar feeling det :-)
Pappa hade hittat en gammal låda med mina gamla skolböcker från lågstadiet. Jisses vad kul och läsa!! :-) Rensade och slängde massa gamla teckningar man ritat som man knappt såg vad det var :-) Läste även igenom lite brev från mina gamla brevkompisar som jag inte ens kommer ihåg att jag hade några. Tydligen växlade jag brev med bla Sara och Morgan. Hade fått ett från Morgan där han skrev:
 
"Hej Frida.
Jag vill gärna vara brevvän med dig men jag är ingen storskrivare. Tack och hej leverpastej!"
 
Haha! :-) En mening på ett helt brevpapper med väääldigt stora bokstäver. Sött!
 
Sen hittade jag ett från Sara som skrev så här:
 
" Hej Frida.
Hur mår du? Jag mår bra. Hur tycker du att det ska bli att börja skolan igen? Jag tycker det ska bli inte kul. Vad tycker du om fröken? Jag tycker inte om våran fröken....osv"
 
Sen hittade jag även ett brev som TACK och lov  INTE skickades iväg. Det var ett brev jag och Sara skulle skicka till Arvingarna som var våra STORA idoler och kärlekar vid 10-års ålder. Haha!
I brevet stod det bla:
 
"Hej Killar!
Vi är två av era största fans och vi bor i Mellerud. Vi tycker det är tråkigt att vi inte kan komma till er spelning när ni är här eftersom vi är för små. Så vi tänkte höra om ni ville komma hem till mig, Frida, och spela här hemma för oss.Gärna så snart som möjligt. Svara så fort ni kan."
 
Jag hittade även en "spionbok" som jag och någon mer skrev flitigt i. Står bara mitt namn på den men jag vet att det var jag och någon mer, Kan bara inte komma på vem det var ;-)
Vi hade iaf spionerat på bla Sara och Linda som hade suttit bakom nån kulle och gjort nått. Haha... vad man höll på :-)
 
Ojoj... nog om min låda men böcker. Gårdagens eftermiddag/kväll spenderades hos Ulrik och Nettan för lite sillunch och avslutades med lite snaks och tjat på balkongen. Vi styrde kosan mot Kingriver och svängde väl in här strax efter kl 22 igår. Skönt att vara hemma igen. Jag ska ju även jobba några timmar idag så vi får se vad det är för tryck då.

Kommentarer
Postat av: Sara

Åh herregud, jag skratta så jag grina när jag läste det där.. Jo men visst serdu, Arvingarna hade säkert kommit hem till dig och spelat för oss.. Hahahahaha...

Härliga barndom.. :)

Svar: Haha, ja väldigt troligt :-)Jag har några mer brev hemma som jag inte han läsa igenom då men de är säkert lika roliga som dessa . haha!
Frida Svensson

2012-06-25 @ 15:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0