Home sweet home!

Åh vad det känns bra att vara hemma i sitt eget hem igen. Borta bra men hemma bäst säger man ju och jag tycker det stämmer in så bra nu. Vi har haft en helt fantastisk resa med måna fina minnen och upplevelser att se tillbaka på. Man får nog komma hem och landa lite och smälta alla intryck innan man kan bearbeta dem i skallen. Ska lägga in korten på datorn och kolla hur de blev. Det såg bra ut när jag kollade på dem när jag hade tagit dem och det skulle ju vara en bra kamera så jag är inte det minsa orolig.

Vi flög ju med Lufthansa via Frankfurt på både ut/hemresa. Denna gången skulle vi enligt tidtabell ha 60min på oss att byta, vilket är minimum. Vi landade före utsatt tid så vi hade nog lite drygt 1h 20min. Men VARFÖR ska men behöva gå igenom en säkerhetskontroll när man inte ens har bytt terminal!???? Vi kom in på terminal 1 Gate B och skulle till terminal 1 gate A och var ändå tvugna att stå i kö som alla andra. Konstigt, det behövde vi ju inte på utresan? Jaja, vi kom iallafall med vårt flyg till Gbg med ca 20min tillgodo.

Nu väntar bara alla tråkiga måsten som följer efter man har kommit hem. Tvätta!!! Suck! Men det tar jag inte idag. Jag ska inte ens packa upp väskorna, de ska få stå i hallen tills imorgon tror jag. Eller kanske inte. Kalle kanske vill se sina presenter? :-) Nä jag tar det en annan dag. Jag är trött på väskorna nu.

Kalle skulle ju ha kommit och hämtat oss på flygplatsen idag men när jag kommer ut och sätter igång telefonen så har jag fått ett sms att Elvis har blivit ormbiten så de är hos vetrinären. Herregud, jag har suttit här och bölat som en tok i snart 1timme fast jag vet att allt är bra. Ingen sömn på flyget och tidsomställning på det gör ju inte att man inte har alla chips i påsen. Nu har lillekissen fått en kortisonspruta och lite smärtstillande + någon medicin och är på väg hem. Mammas lille pissetass! INTE leka med ormar! Tur att Kalle var hemma och hörde när han kom in.  Nä nu får jag ta och rycka upp mig, torka tårarna och vara glad att de är på väg hem =)

Vi har även fått godkänt bygglov när jag har vart borta och utanför mitt fönster ser det nu ut så här:



Golvet har blivit isolerat och lagt på plats, taket är uppe och långväggen är uppe. Så bra det kommer bli! Och mycket större än jag trodde.

Här kommer lite bilder från våra sista dagar i landet over there.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0