Curling

Alla tycker att 80-talister är så bortskämda och vill ha allt serverat. Vad ska man då kalla 90-talisterna!??? Herregud, mer curlade ungar får man väl leta efter!? Egentligen är det ju inte barnens fel utan föräldrarna. Jag har själv inga barn så jag ska inte uttala mig om uppfostran men herregud säger jag bara. Gör inte precis allt för barnen, låt dem få lära sig själva och framförallt lära av SINA misstag. Barn som alltid får saker serverade och hjälp med minsta lilla sak från sina föräldrar kommer få stora problem i sitt vuxna liv när de inser att de måste fixa själva. Vad händer då? Jo de lägger sig väl i en hög på golvet och bryter ihop eftersom stackarna inte vet hur de ska göra på egen hand.
 
Jag har en kollega vars son är hemma och är sjuk och det är ju aldrig kul att vara sjuk naturligtvis. Men hur sjuk är man när man inte ens kan fixa sig lite att äta? Han har ringt hit till hennes mobil 5gånger nu på förmiddagen och skickat säkert 3sms. BRINNER DET NÅNSTANS??????
 
En annan diskution som gick bland två föräldrar var att de tyckte det skulle vara ok att vara hemma och Vabba med ersättning åtminstone så länge barnen går i grundskolan. Jisses! En 13åring ska väl klara sig hemma några dagar utan att försäldrarna ska vara hemma och rå om dem?  SKÄRPNING föräldrar!!!!
 
När jag får egna barm, om jag får några, så kommer jag sträva efter att lära dem vara självständiga redan från början. Kanske är lätt att sitta och säga nu, men när man har sett sådana här exempel så inser man att jag hjälper ju inte mitt barn genom att curla dem, snarare tvärtom. Jag vill inte sitta på jobbet om 15-20år och ha en 13åring som ringer 7gånger på 3 timmar för att han inte vet hur man ska värma nått i micron om man är hungrig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0