Helgen i bilder och lite text

Hej hopp,
 
Varför går alltid helgerna så himla snabbt!? Tyckte nyss det var fredag eftermiddag och nu är det snart tisdag. Jisses. I helgen som var tog vi oss en tur till Mellerud, Kalle hoppade av och jag fortsatte till Billingen för att träffa Sara & Buttan. Vi fick en himla mysig lördag tycker jag... julklappsspel (om än lite sent), väldigt god kycklingcurrygryta a lá LCHF. Till snax hade vi div nötter och mörk choklad. Ett stort framsteg vad gäller oss tre... annars köper vi typ allt gott som finns på ICA i Billigen och sedan har vi vräkt i oss tills vi mår illa. Bra jobbat töser!
 
 
På söndagen firade vi pappa Kurt som i och för sig fyllde år i lördags. Jag, mamma och Malin gjorde en trerätters bestående av ugnsgratinerad hummer, Prosciutto,parmesan och basilikafylld kyckling med paprikasås och ris (färsk broccoli till mig). Till efterrätt blev det ginos (frukt i ugn med smält choklad på), M.U.M.S! :-)
 
 
 
 
Jag och mamma var även duktiga och tog en promenad genom Mellerud säger jag nu eftersom kommentarerna strömmade in när jag skrev på FB att vi gått genom centrum i en timme ;-) Vi säger nu att vi gick runt Mellerud och det tog typ en timme.
 
 
Här kommer en liten bild på vår fredagsmys maträtt som Kalle gjorde. Han är sååå duktig på att komma på nya saker. Här gjorde han en liten ugnsbakelse gjord på riven lök,ost, morot och blomkål, massa gmör och för att hålla ihop det så använde han bacon. Kanongott!! Rekomenderas varmt!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0