Sjukstugan

Det är nästan ett heltidsjobb att ta hand om en sjuk sambo + en nyopererad katt. Kalle kände av igår morse att han inte mådde bra så nu ligger han inne i sovrummet och vilar. 39,4grader i feber och huvudvärk stackars liten. Jag servar så mycket jag kan med nyposoppa/glass, vatten, div filmer, termometer, alvedon och saft.

Elvis hade en liten kula på halsen i fredags som jag trodde kanske kunde vara ett insektsbett eller liknande. Det visade sig igår när vi kom hem att kulan hade växt och var jag kunde konstatera att det säkerligen handlade om en varböld. Kl 07:00 imorse hängde jag på låset hos vetrinären och fick en tid kl 14. Jag tog bort maten, stängde kattluckorna och åkte till jobbet i några timmar. När jag kom hem vid 13-tiden låg Elvis inne i sovrummet och var väldigt matt, det syntes att han hade ont, något som han inte hade visat tendens till innan för då var han sitt gamla vanliga glada jag.

Väl framme på Göteborgs Djurklinik togs vi varmt emot och Elvis undersöktes. Det beslutades att de skulle behöva söva ner honom för att kunna ta hål på bölden samt göra rent såret och sätta in ett dräneringsrör så att allt var kan rinna ut. Krage på, 9-dagars penicillinkur, återbesök på fredag för att ta bort dräneringen samt att han tvingas vara innekatt nu ett tag framöver. "Jippi"... det kommer bli tufft men vi klarar det.


Dagens fråga på facebook:

Vem det är mest synd om? Nyopererad katt med dränering i halsen och krage eller halvt medvetslös sambo med 39,4 i feber.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0