The story of the resesäljare

Jag är en resesäljare.
Jag har högsta betyg i redovisning, PR, marknadsföring, ekonomi,
datakunskap, civilingenjörsutbildning och Swahili.
Jag kan också läsa tankar.

Naturligtvis håller jag fortfarande på biljetterna du bad mig att hålla
för sex år sedan, fastän du aldrig kom och löste ut dem.
Det är inga problem att fixa sju mellanlandningar, icke rökare,... havs-
utsikt med två dubbelsängar och fyra extrabäddar och - Ja - jag kan
fixa en egen bar.

Jag vet att det är mitt fel att hotellet inte har en egen helikopterplatta.
Jag är resesäljaren.

Jag förväntas kunna tala alla jordens språk.
Det är helt uppenbart att du egentligen menade fredag, när du bokade flyget för en lördag......
Jag är resesäljaren.

Ja - jag ljuger när jag säger att 1000:- kronors flyget i morgon är
slutsålt, men det är inget problem för mig att skaffa fram ett eller flera nya Boeing 747.
Det är mitt fel att alla andra vill flyga just i morgon också. Jag skulle ha vetat att just DU skulle komma in...
Jag är resesäljaren.

Jag är helt kapabel att kolla alla flyg i september för att se vilket som
är billigast, samtidigt som jag svarar på 12 telefonsamtal och sorterar övriga
beställningar medan jag hör med Grand Cruises varför de inte vill betala tillbaka något
till dig, trots att du vägrade att ta ett avbeställningsskydd.

Jag vet alltid vilket flygbolag som serverar den bästa vegetariska maten.

Jag vet exakt vad du kan göra i alla storstäder under 15 minuter utan att det
kostar några pengar.
Jag tar personligen på mig skulden för flygförseningar, trafikstockningar, hyrbilar
som får punktering, dåligt väder, bortkommet bagage samt statsskulden.

Jag förstår att du egentligen menade att boka hotell Hilton. Folk blandar
ofta ihop det med Galaxy Delight motel of Antarctica.
Naturligtvis kan jag ge dig rabatt för att du varit en medlem i Folkpartiet i 30 år.
Jag är resesäljaren.

Jag förväntas att le, ha empati, ge råd, göra merförsäljning, uppträda,
sjunga, dansa, laga faxen och jag vet precis var Opposum Trot Lane ligger - därför
att JAG ÄR RESESÄLJAREN!

Kommentarer
Postat av: Susanne

😊😊
Känner igen det där lite ...

2013-01-18 @ 21:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0