Semester 2013

Igår började vi årets semester och det känns väldigt bra. Två veckor är det vi har nu och sedan får vi se om vi kanske tar en vecka till i augusti om vi känner för det. Vi har hunnit fixa en massa här hemma med uterummet under helgen som varit. Både jag och Kalle tycker det är roligare att fixa nu när man är ledig och inte måste på kvällarna efter man har jobbat en hel dag.Känns som det blir mer gjort. Nu är vi helt klara med taket över poolen och har kommit en bra bit på väg men den lilla väggen fram över glasdörrarna.
 
Idag har vi varit hos barnmorskan på 25veckors kontrollen. Vi pratade bla om hur det känns för oss båda,vi berättade att vi för en vecka sedan började känna sparkar båda två, innan dess var det väldigt defust och kan beskrivas som fiskfladder innanför skinnet eller gaser i magen.Vi berättade åxå för vår bm att när vi var på rutinultraljudet så hade vi en väldigt stressad bm som hastade igenom hela undersökningen på mindre än 10min. Det enda hon berättade för oss var att att hjärtat slog som det skulle, hon såg en näsa och ryggrad. Hade hon tagit sig tid och berättat att moderkakan ligger i framvägg så hade vi kunnat läsa på om det och förstått att det skulle dröja fram tills ca v23 innan vi kunde känna något. Så istället fick vi det beskedet idag, ca 7veckor senare.
 
På undersökningen idag tog de två rör med blod, dels för att kolla mitt TSH värde eftersom jag inte mätt det sedan i april, de stack mig i fingret för att kolla min blodgrupp igen samt kolla blodtryck mm. Monika som jobbar på Mvc i kungälv är såååå proffsig. Idag fick hos sticka mig i armarna 3ggr innan hon hittade ett blodkärl och självklart är jag lite öm och kommer få blåmärken som heter duga, men det kändes knappt under tiden och höll på och letade.
 
Imorgon kommer Ulle och Martin på besök med sina döttrar Tuva och Ella. De skulle ta en sväng på Liseberg på dagen och när de inte orkar åka mer karusell så kommer de till oss. Ska bli såååå kul att träffas igen. Sist gång var vi hos dem i höstas tror det var i oktober. Ulle var gravid med Ella, jag körde för vi skulle till Mellerud på natten, Martin och Kalle delade på typ 5flaskor rödvin, fantastiskt god mat åt vi och kvällen avslutades med en omgång Monopol. Får se hur vi sammanfattar denna kvällen :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0