Dagarna går så snabbt

Dagarna bara springer iväg känns det som och vad har jag gjort idag egentligen? Så kan jag komma på mig själv att tänka flera gånger i veckan. Att vara hemma och ta hand om ett litet barn är verkligen ett heltidsjobb...ibland sysselsätter den lilla 3personer :-) Nu har vi besök av farmor Anette som kom ner och hälsade på oss igår och stannar någon/några dagar. Alltid trevligt med besök och för mig att ha någon att prata med som ger lite vettiga svar annat än "uuhhhaaääää" (läs som ett gallskrik)  :-)
 
Några andra som skulle kommit på besök denna veckan har vi fått styra om till andra dagar pga förkylningar som verkar vara på topp runt om i landet. Både Sara och Anncha var lite krassliga. Eller nja, inte Sara utan hennes sambo Micke, och då vet man ju inte om man kanske smittar vidare så det var lika bra att styra om till annat datum. Sara bor ju en bit ifrån oss så nästa gång vi ses blir väl till jul när vi båda är i Mellerud och firar med respektive familjer.
 
Kl 13:30 idag åker jag och farmor till BVC med lilla skruttan, ska bli kul och se hur mycket hon väger denna veckan. Nästa besök blir den 25/11 och då ska hon även få träffa doktorn som ska klämma och känna lite på henne.
 
Det är väldigt skönt med lite avlastning ibland som nu tex när Anette är här eller när vi är i Mellerud och min mamma kan hjälpa till. Då har jag möjlighet att göra saker som jag sätter åt sidan för att jag inte prioriterar mig själv i första hand längre utan allt fokus ligger på Othilia. Som tex duscha. Herregud vad skönt det kan vara, det är verkligen underskattat! Igår tog jag en långdusch när Anette hade kommit hit och installerat sig och ni anar inte vad gött det var. När jag stod där i duschen så funderade jag på när jag duschade sist och jag kom faktiskt inte ihåg när det var... Men det var nog kanske i lördags/söndags kanske? Noll koll. Som sagt, dagarna springer iväg och man prioriterar annorlunda.
 
Jag frågade faktiskt Kalle härom dagen om han trodde att han skulle kunna klara sig själv i ca 2timmar med lillan typ 2ggr/vecka och det trodde han inte skulle vara några problem. Då kan jag nämligen få lite egentid och börja simma igen som jag gjorde innan jag blev gravid. Jag riktigt längtar till simhallen nu när hösten kommit. På onsdagar har de vuxenkväll och släcker ner hela hallen och tänder lite myspys belysning och spelar lugna låtar i högtalarna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0