Helgens pyssel

Jag har världens bästa sambo och världens snällaste svärföräldrar. I helgen kom de ner och hjälpte till att måla och snickra på boden och nu är typ klar. Det enda som saknas är lite plåt på taket och dörrarna som är beställda och kommer förhoppningsvis i slutet på denna veckan. Kalles pappa stannade även kvar till söndag och hjälpte oss att sätta igen baksidan på uterummet samt isolerat klart. Det som är kvar på uterummet är att måla en sista gång invändigt men det får vänta till våren. Samt att måla baksidan.




Eventuellt skulle det komma ner en snickare i veckan och sätta upp lite vindskivor och knutbrädor om vädret tillåter. Ser ju ut som att det ska bli riktigt höst rusk väder i veckan som kommer. Jag längtar och hoppas iaf att dörrarna till boden kommer så vi kan hänga in dem och flytta ut saker från tvättstugan.

I helgen som kommer blir det paus i hemmafixandet för nu kommer Kalles bror Andreas hem från S.Korea och då får han passa på att umgås med honom så klart :-) Jag är ledig på fredag och åker då till Ullared med familjen för att komplettera det sista inköpen inför vår lilla knodds ankomst och sen åker jag med dem till Mellerud. Skönt att vara där uppe och pyssla lite med. Hjälpa mamma och pappa i Köpmannebro och plocka i ordning lite och kanske ta årets sista dopp om det inte blivit allt för kallt under veckan. Det får inte vara under 19grader.

Ska försöka få till en telefondate med Sara någon kväll i veckan och se om hon hade möjlighet att åka ner till Mellerud nått i helgen eller hur det blir. Buttan skulle ju åka till Norge så henne och lille Zeth får jag inte träffa. Men kanske helgen efter det... vi får se helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0