Mycket gravidtjat....I know

Ja jag försöker hitta på annat som jag kan förgylla bloggen med men det är inte lätt när det enda barnmorskan säger till mig är att ligga still i soffan och käka praliner. Inte så spännande läsning dag in och dag ut kanske :-) Men nu är det "bara" 12dagar kvar till beräknad födsel och vem vet, han/hon kanske kommer innan dess. So bear with me folks :-)
 
Imorgon är det dax för veckans besök hos bm, väga, mäta och lyssna på hjärtljud. Jag tror även vi kommer få lite mer info om vad som händer på tisdagens ultraljud på östra, dvs vad syftet med besöket är, vad är nästa steg om trycket fortsätter öka mm... spännande. Vi är båda två lite nyfikna på att ta reda på (om det går) vad det är för kön på den lille där inne. Han/hon kanske kommer ut snart ändå men vi får fundera lite till helt enkelt.
 
Igår eftermiddag var jag hemma hos Bettan och träffade Buttan, lille Zeth och Sara. Och självklart Bettan & Rune, tack för fikat Rune by the way, han hade gjort en så god hallonkaka ;-)
Zeth låg och sussade när jag kom men vaknade ganska snart och han hade nog lite ont i magen för även om han fick mat så var han allt lite ledsen och spänd, stackars liten. Tur att mormor Bettan fanns nära till hands och tog hand om han så vi kunde få prata lite med Sofia. Hon berättade iaf allt om förlossning, när värkarna hade satt igång, när de fick åka in och allt sånt som hör till. Amningen fungerade finfint men hon hade haft mjölkstockning och gav mig massa tips om det skulle inträffa något sånt, man vet ju aldrig.
 
Annars har det inte hänt så mycket i helgen. Åkte med mamma och Malin till Köpmannebro igår med några flyttkartonger med skor och dukar/linnen och böcker. Mer och mer börjar komma på plats och man börjar känna igen hemkänslan som lixom är "mamma & pappa" uppe i köpmannebro, det gillar jag. Även om det är mycket för dem att packa och flytta med sig så blir det ju kanske inte samma stress som om det kanske hade blivit om någon utomstående hade köpt huset i Mld. Nu ska ju Malin bo kvar så de kan ju egentligen flytta upp i lugn och ro och sedan tömma lite förråd och sånt allt eftersom.
 
På väg hem idag så stannade vi till på Biltema i Uddevalla och skulle köpa lite lås och handtag till boden. Kalle har nu varit ute och kollat så det var rätt saker vi köpte så imorgon kan vi nog sätta i dörrarna med lås och allt. Jag ska börja småstäda lite i tvättstugan nu, slänga in lite kartonger i skåpbilen som jag tror Kalle ville ha med till mellerud. På torsdag kommer nog pappa och Roland ner och ska sätta på plåttaket på boden samt snickra upp vindskivor och knutbrädor. Ev så kanske vi kan åka till Ikea i veckan och köpa två stycken garderober till tvättstugan som vi kan montera ihop. Förvaring = tjoho! Ska sätta mig sen och kolla vad Ingvar har att erbjuda.

Kommentarer
Postat av: Bettan

Trevligt att ni kom till Ryr du och Sara, roligt att du gillade hastkakan med hallon, tror nog inte Rune hade fixat att göra en sån, men han kan väl gotta sig ändå med berömmet han fick i bloggen! Hihi Lycka till...ska bli spännande när den lille kommer! Kram Bettan

Svar: Kakan var fantastiskt god! :-)
Frida Svensson

2013-09-30 @ 20:13:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0