Alla hjärtans för ett år sedan

Förra årets alla hjärtans dag förändrade mitt och Kalles liv för alltid. Det var nämligen den morgonen den 14/2 2013 som jag tog ett graviditetstest som visade positivt för första gången i mitt liv. Kalle var i Stockholm den dagen och skulle inte komma hem för än på kvällen och när jag gick upp på morgonen hade han redan åkt.  Jag gick in i badrummet och kissade på stickan, satte på locket och gick ut i köket för att fixa frukost i väntan på att testet skulle bli klart. Där satt jag och åt min frukost i lugn och ro tills jag kom på att jag glömt bort stickan, gick då tillbaka till badrummet och får den största chock jag hittills upplevt i mitt liv. Gravid 3+. Shit! Är det sant? Är jag gravid?? Vet inte hur länge jag stod och bara stirrade på stickan innan jag fick sätta mig ner. Kommer ihåg att jag tänkte att undrar om jag ska ringa och berätta för Kalle nu?? Nä jag gör det när han kommer hem ikväll tänkte jag, ville inte berätta det över telefon. Resten av dagen kommer jag knappt ihåg, hur jag kom till arbetet, vad jag gjorde där osv. Det jag kommer ihåg är att på väg hem så tänkte jag att jag måste åka till apoteket och köpa ett gammalt hederligt gravtest, ni vet ett sånt där det blir ett plus om man är gravid. Den jag hade använt på morgonen var ett digitalt så jag tänkte att jag köper ett "gammalt" för säkerhetsskull.
 
När jag kom hem hann jag knappt lägga ner stickan innan det visade ett klart blått +. Då visste jag säkert. Jag la den digitala testet i en gammal Lindor chokladask tillsammans med lite fint papper och en bukett blommor jag köpt till Kalle som han skulle få i present på alla hjärtans dag. När han kom hem och öppnade asken och fick se innehållet så blev han nog lika chockad som jag blev på morgonen. " Vad betyder det här?" kommer jag ihåg att han fick fram efter ett tag. " Ja det betyder att vi ska bli föräldrar om inte jag misstar mig" sa jag.
 
 
7månader senare var hon äntligen hos oss- vår älskade dotter Othilia.
Du är det bästa som hänt oss!
Vi älskar dig
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0