Välkommen 2014

Hej kära vänner. 

Shit det känns som det var jättelänge sedan jag bloggade sist och det är det ju....har ju inte bloggat sedan förra året. Hihi. Vad har hänt då kanske ni undrar? Jo det ska jag försöka sammanfatta nu medansvar Ottan sussar.

Vi var uppe i Mellerud över jul och nyår och bodde hemma hos mina föräldrar i köpmannebro. Två veckor var vi där och det gick faktiskt väldigt bra, stort hus så man behöver ju inte sitta ihop och uggla dygnet runt utan man kunde gå undan om man ville. Kalle arbetade mycket på dagarna med sin verkstad och alla beställningar på mopedcylindrar och avgasrör som hade kommit in så vi umgicks mycket med mina mamma och syster. Några promenader blev det också under julhelgen när vädret tillät, fy fan vilket skitväder det har vart. BLÄ!! Vart är vintern och kylan!?
Några besök blev det hos Kalles föräldrar men tyvärr inte så många. Tur för dem så hade de två andra barnbarn på besök så det var fullt upp. Vi försökte oss på ett biobesök och såg 100-åringen jag,mamma ,Malin och pappa och då hade vi lämnat ottan hos Kalle och hans föräldrar, stackarna hade knappt en lugn stund för just då upptäckte vi att hon blivit väldigt mammig och det hjälpte inte ens att jag lämnade en t-shirt som luktade som mig. Gråt från det att vi åkte tills vi kom tillbaka när filmen var slut. Nu verkar det inte vara så mammigt längre vilket är skönt för då kan även pappa vyssa lite när han kommer från jobbet.

I lördags kom vi tillbaka hem igen och det kändes så skönt. Borta bra men hemma bäst heter det ju och det stämmer verkligen. Vi sa både jag och Kalle när vi kom hem att detta var sista året som vi flänger runt mellan två hus och bor i en resväska. Det är ju lite mer att packa med sig nu för tiden ;-) nästa jul firar vi hos oss så är familjerna välkomna, dags att skapa sig egna jultraditioner. 

Idag var det dags för mig och Othilia att börja på babysim. Vår grupp heter krabborna och är barn i åldrar 2-6månader. Tyckte vi klarade oss fint med tanke på att det brukar vara lite osäkert med ottans badhumör och det var bara liten kallsup i slutet som ställde till det med lite gråt. 
Väl uppe ur vattnet så stensomnade hon och vaknade inte förän en timme senare när det var dags för BVC besök. Hade det inte vart för det så hade hon nog sussat än. Tydligen inte ovanligt att de kan sova 4-6timmar efter ett badpass. 

På BVC var det dags att väga och mäta för att se vad som hänt på en månad. Växt 4cm och är nu 58cm lång och väger 5290g. Det var även dags för vaccination och två sprutor har hon fått i bena. Stackars liten skrek som en stucken gris i fem min sen skrattade hon och pratade som vanligt. Just det ja, hon upptäckte sin egen röst i förrgår och ligger nu nästan hela eftermiddagarna och pratar. 
Håller alla tummar jag har att hon klarar sig utan feber eller andra smärtor efter vaccinet. 

Nu rör det på sig så jag måste dra. 

Auf wienerschnitzel!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0