Sköna söndag

Denna dagen känns som den har vart den längsta på mycket länge. Vi vaknade rätt tidigt imorse, tror vi var uppe å fixade frukost vid 9.
Gårdagen var mycket lyckad tycker jag! Anncha och Sara kom hit vid 14 tiden och de andra tjejerna kom lite senare. Vi tog en välkomstskål och satt och snackade lite. Anncha hade komponerat ihop en finfin 3-rättersmeny som smakade ljuvligt!! Till förrätt åt vi getostbollar med parmaskinka och honung, till huvudrätt blev det limekyckling a´la Anncha med ris och en sallad. Till efterrätt blev det hallonmousse. Jag var så mätt igår så jag sparade min till idag. Måste få receptet på den!

När vi hade käkat klart igår hoppade vi i tunnan. Åååh det var så skönt! Där satt vi i några timmar och bara myste och drack öl. Synd att det inte var lite kallare ute, men men... det var lyckat ändå!

Strax innan midnatt så gick vi in och åt lite nattamat, några gick å la sig och några åkte hem. Jag å Lisa hoppade ut i tunnan vid 1 och skulle bara ta ett sista dopp när den ändå var varm. Det slutade med att vi satt där i nästan 2timmar. Hehe! underbart!

Idag har man inte gjort för många knop. Jag var faktiskt rätt aktiv på förmiddagen, då tömde jag tunnan på vatten, städade upp runt i kring den, plockade bort burkar/flaskor samt sopade bort alla löv på altanen. Men sedan lunch har jag legat plakat i soffan och kollat på div filmer. Kalle är på väg hem från Mellerud, han har var uppe och fixat med moppen inför stubbraceét nästa helg samt övat lite med bandet inför en spelning de ska göra i mitten på december. Så fort han kommer hem med bilen så ska vi åka och lämna tillbaka tunnan.

Helgen har gått lika fort som den brukar. Imorgon är det måndag igen, ny vecka nya möjligheter! Å snart är det helg igen :-)

Hasta la vista!

P.S.

R.I.P Lasse Brandeby allas vår egen Kurt Olsson!! Tack för alla skratt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0