Lurad

Blir så full i skratt varje gång jag ser just en sån här lastbil. När vi höll på att bygga huset och åkte många vändor fram och tillbaka på E6, vi passerade ofta dessa lastbilar och tyckte det lät roligt att säga kaine nagel istället för Kuehne Nagel, fånigt och flummigt kan tyckas, men sånna är vi.

En dag så säger Kalle att Kaine Nagel betyder "inga fördommar" på holländska. "jaha tänkte jag". Han fortsätter att berätta att företaget " Kaine Nagel" är ett företag som bara anställer homosexuella åkare för att visa att det inte finns några fördommar mot dem. "faan vad bra tänkte jag, vilket företag, way to go kaine nagel". Vi åker vidare och tänker inte så mkt mer om det.

Några veckor senare möter vi en lastbil igen och jag tar upp det på nytt att jag tyckte det var en bra grej. Då tittar Kalle på mig som om jag vart idiot och sa " fattade du inte att jag jönade med dig" :-)

Obviously not!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0