On the road again

Tjoho vad kul.Sitter just nu på bussen på väg till Göteborg från Karlstad. Jag missade tåget som jag hade bokat biljett med och fick helt enkelt köpa en ny med Swebus tillbaka till stan. 4timmar bussresa och jag som bokade middagståget eftersom jag då skulle vara hemma kl 15 och ha lite mer tid att julpynta och kanske baka lussekatter hemma med familjen. Istället sitter jag nu alltså på bussen och har precis passerat Åmål. Tre timmar innan jag är hemma...suck.
 
Jag har väl egentligen bara mig själv att skylla...tidsoptimist som man är så var jag ju inte ute så jättetidigt på stationen direkt. Kom dit 5min innan tåget skulle ha gått och gick först in på stationen för att kolla vart ersättningsbussen gick ifrån. Det stod på tavlan att ersättningsbuss mot Kil eftersom det var banarbete på den sträckan och så stod det redan en massa andra människor där inne. Jag kramade Sara hejdå och gick in med min packning. Det gick runt en konduktör och pratade i telefon och frågade vart ersättningsbussarna till Kil var. Då tänkte jag att alla andra ska säkert med samma tåg/buss. Så när konduktören sedan frågade vilka som skulle vart så sa jag "till Göteborg". "Jaha men det är inte detta tåget". Nähe??? Vart är min ersättningsbuss då? Ingen som visste... en äldre man som hörde mig sa " det stod ett pågatåg här ute nyss som du kanske skulle åka med". Jag gick ut och kollade, inget tåg. Upp med telefonen och kolla när nästa gick... kl 16. Jippie...not! Kollade även buss och hittade denna som jag sitter på nu Swebus kl 12:45. Ny biljett och så var den eftermiddagen borta.
Kalle bara skrattade åt mig och sa " ja du får skylla dig själv din tidsoptimist". Han har rätt.
 
Guldkanten på denna story är att det finns gratis internet ombord och ett eget eluttag. Jag fördriver tiden med lite film och några P3 dokumentärer.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Två tidsoptimister gör ju inte saken bättre.
Nästa gång får vi se till att ha iaf sju minuter till godo. ;-)
Hoppas du hann greja o pyssla ändå. Och tack för en mysig helg med härliga skratt.. Puss o kram

2012-12-03 @ 22:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0