Helgen i matväg

Vi säger alltid att vi ska försöka att inte äta så mycket skit när vi ses jag, Sara och Buttan. Det går alltid käpprätt åt h*****te. Nu äter ju både jag och Sara LCHF och vi hade bestämt oss för att inte äta en massa skit och vi HÖLL det löftet! Bra will power!

I fredags gjorde vi tacos och drack ett glas rött till. Det blev även en mojito till "efterrätt" :-)
Igår åt vi LCHF frulle med stekt ägg och en hallonsmoothie. Sara berättade att hon brukar ha i grädde istället för så mycket mjölk. Jag kan säga att jag var aningen skeptisk till detta, men ack så gott det var. Hädanefter ska jag alltid göra mina smoothies med en skvätt grädde i.
Gårdagens lunch blev en GI-macka på Frölunda Torg. Jag vet att man inte ska äta bröd när man går på LCHF men det fanns inte så många LCHF friendly ställen att käka på där kan jag säga, så detta var det bästa vi hittade.

På vägen hem körde vi förbi ICA Maxi och köpte med oss en fläskfilé, lite bea och en påse med ungsgrönsaker/rotfrukter med en lite touch av vitlök. Mums! Ett par glas vin till detta och även en liten mojito och en bit 70% choklad med hallonsmak.

Idag blev det en liten brunch på överbliven tacos och guacamole vid 11.30.

Efter att jag hade kört Sara till bussen imorse så var det så fint väder ute och jag kände nästan inte för att gå in alls. Längtade lite efter mina trädgårdsmöbler sittandes i vårsolen med en varm oboy eller nått :-)
Istället städade jag bort julen utomhus. Jag tog ur ljusen ur vår utegran som ändå bara har legat ikullblåst sedan årsskiftet men ljusen i :-) Jag har släpat bort granen och slängt den i slänten bakom huset samt plockat ihop några gamla utbrunna marschaller som kommit fram i tön.

Sedan kl 12 idag så är jag uppkopplad på jobbet. Har det ringt många tror ni? Öh nä inte direkt. 4st samtal har jag haft varav 2st var från samma hysteriska dam som frågade typ samma sak som första gången hon ringde in :-) trodde det skulle vara hysteriskt eftersom det är lönehelg, men folk är väl ute i det fina vårvädret antar jag. Jag fortsätter väl och tömmer köer och gör lite annat administrativt istället.

Hörs sedan!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0