En dag i stallet

Tidigt imorse åkte jag upp till Mellerud för att hjälpa syster yster att köra henne och hästen Casanova till dagens dressyrträning. Vid 12 snåret var det dags att åka ner till Skräcklan och kroka på hästkärran och dra ner till stallen. Väl i stallet skulle hästen hämtas in från hagen, han skulle borstas och göras fin och sedan in i transporten för ca 10min färd till Anna Westmans gård där träningen skulle vara. 

Här var vårt ekipage för dagen. Denna har jag kört fram och tillbaka, backat och parkerat med. SJÄLV! Ha! Det ni!


Väl framme var det dax att tränsa Casanova och sedan fick Malin sitta upp och börja värma upp.



Jag hittade en kelig lite Kittler kompis som låg och kelade i mitt knä en stund medans jag plockade 2 fästingar från halsen.
Det är jättetrevligt med sociala katter på bondgårdar men det är lite synd när det finns 300 katter och alla är släkt med varandra. De är oftast små, korta ben, svansar eller öron. Denna hade alla de saker som jag nyss räknat upp. Stackarn. Tror kanske att han kan ha haft skabb eller nått annat för han kliade sig mot mig hela tiden. Efter 10min fick han hoppa ner och jag letade snabbt upp ett ställe där jag kunde tvätta händerna :-)

Malin och Casanova, så duktiga på träningen.

Mysigt med en dag i stallet. Jag har ju själv vart hästtjej en gång i tiden innan jag började på högstadiet tror jag det var. Sen var det så mycket annat som var spännande så hästen fick säljas och gjorde en annan tjej väldigt lycklig. Kan sakna det i bland men då är det bra att syrran fortfarande håller på så man kan åka ner och hjälpa henne med div saker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0