Lördag, härliga lördag!

Dagen D är äntligen här. Ikväll kommer bästa Gbg tjejerna + hund på besök, det blir mat, tjöt och bad. Morgonen började ju helt fucking perfekt när Elvis väcker mig genom att jaga en skräckslagen mus som skriker och springer för sitt liv under och bredvid min säg. Jag lovar, jag var klarvaken på en millisekund. Musen kom in emellan garderoberna och där ligger den nu (tror jag) och trycker. Evlis gav upp och gick och åt torrfoder i köket mitt i jakten. Hallå!!! Du har ju färsk mat här skrek jag! Men inget hjälpte. Nu har jag slängt in han i sovrummet så nu ligger han och vaktar tills musen kommer fram. Utegångsförbud, Öh JA!
 
Ska snart ta en macka till frulle och sedan fram med dammsugaren innan Anncha och lilla söta Stella (hund) kommer hit efter lunch. Förhoppningsvis hinner jag till Sven Blomma i Surte för att hämta mina paket innan dess annars får det bli på måndag.
 
 
 
Kvällens meny
*
Rödbetscarpaccio
*
Fläsklilégryta med pressad potatis
*
Mintchokladmoussé
 
 
Åh vad jag ser fram emot kvällen!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0