Snart bär det av mot sydligare breddgrader

På fredag kl 12:15 sitter vi på flyget mot Istanbul jag och min lilla mamma. Det ska bli en mycket spännande och intressant första trip dit. Har två kollegor som har vart där inom en månad tillbaka i tiden och ingen av dem har väl vart så där jätteimpad direkt. Jag hade nog ganska höga förväntningar på staden i och med att min gamla kollega Malin pratat så gott om den, men efter att ha sett lite filmer som utspelar sig där så har förväntningarna faktiskt sjunkit en del. Det ska bli väldigt kul att komma dit och uppleva staden på egen hand, missförstå mig inte, ja menar alla har ju olika uppfattning om vad man tycker är bra/dåligt osv. Vi tar det helt enkelt som det kommer me and my mother.
 
Min kollega Anna som var där för en månad sedan sa att hotellet var toppen, bästa frukosten utomlands så jag tror inte vi kommer bli besvikna på det iallafall.
 
Imorgon ska jag börja packa ner i väskan. Hade tänkt ta en liten väska för jag tror inte det kommer bli så mycket shopping i klädväg. Har alltid haft svårt att hitta kläder utomlands (förutom på forever 21 i New York). I och med att jag i mitt vuxna liv alltid har varit lite mullig/tjock så tycker jag inte det är så kul att springa i affärer och leta efter kläder som kanske kan passa, skor och väskor är en helt annan sak :-) En sak som jag alltid frågat mig själv oavsett om jag är hemma i Sverige eller utomlands är " Vart hittar alla andra små-tjockisar sina kläder???" Snygga kläder har de med! VART FINNS DOM!!!!?
 
Any way...... Här kommer lite (nj)utomlandsbilder från vår senaste resa bara jag och mamma. Rom 2010.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0