Havandeskapsförgiftning

Jaha, där kom det. 4dagar före beräknad förlossning man tackar ja. Efter dagens besök hos bm var blodtrycket 150/90 och en etta på up. Vi lyssnade på hjärtljuden och mätte magen och allt såg bra ut, bebis växer som den ska. Eftersom jag nu för andra gången inom loppet av en vecka har haft en etta på up och ett tryck som är över 145/90 så räknas det nu som en havandeskapsförgiftning. Jag får komma tillbaka på onsdag för en extra kontroll av tryck och up, ett rutinbesök hos min bm på torsdag samt ett besök på antenatal på östra för att kontrollera bebis med ett ultraljud. Jag får även svar då på de blodprover och den up- odling som togs idag. 

Känner mig som vanligt och alltså ingen skillnad mot tidigare men jag måste erkänna att jag trodde nog, och hoppades , att jag skulle klara mig ifrån detta eftersom blodtrycket hållit på och gått upp och ner under 1,5månad utan att det varit någon fara. 

Kommentarer
Postat av: Cruzan

Himla bra att de har sån koll på dig. Känns som lite deja vu fast att det är du och inte jag. Exakt samma hände ju mig. Jag mådde toppen, men så steg blodtrycket, fick 1 på up och det hade jag länge i säkert 1-2 veckor och plötsligt fick jag 2 och efter ytterligare ett par dagar fick jag 3. Jag mådde som en prinsessa och kände inte av något. Tack och lov att de satte igång mig! Hoppas de sätter igång dig snart. Kurt Toland är ju färdigbakad :) Jag vill inte att du går över tiden. Vi snackar om dig dagligen på jobbet :)

2013-10-07 @ 22:35:39
Postat av: Cruzan

Kurt Roland menar jag ju ;)

2013-10-07 @ 22:36:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0