Lediga dagar

Eller ja, ledig och ledig förresten. Har varit lediga idag från jobbet men vi har varit på föräldrautbildning från kl 8-16 så helt lediga kan man ju inte säga att vi har varit. Det tar rätt mycket energi från en ändå av att bara sitta still och lyssna på information en hel dag. Jag var lite skeptisk till föräldrautbildningen till en början och drog mig i det längsta innan vi skrev upp oss men det är inget jag ångrar efter dagens träff. Normalt brukar det vara uppdelat på 4-5 tillfällen som man ses men de fick inte ihop det med personal för "föräldrar i oktober" gruppen så därför blev det en heldag istället. Tror vi var äldst i vår grupp men det var en väldigt jämn nivå på alla de andra var väl mellan 25-31år. Tyckte vi fick bra kontakt med ett par speciellt, Madeleine & Joakim, så vi passade på att luncha ihop när det väl var dags för lunchpaus.
Vi skulle ha varit 6par i vår grupp men ett par hade fått åka till förlossningen inatt så de kunde inte komma. Sen måste jag ge en stor eloge till en kille som kom själv för hans gravida sambo låg hemma sjuk. Fatta vilken kille! Wow säger jag bara. Jag vet en som hade stannat hemma om jag hade vart sjuk, inga namn nämnda :-)
 
Igår var jag och kontrollerade blodtrycket igen och det låg kvar på 145/85 och inget protein i urinet så nu väntar bara ett besök på fredag så får vi se om det har gått ner eller ligger kvar på samma.
 
Kalle har fått hem sin nya leksak som han jobbade sig till i sommras, en Weber-rök. Den skulle givetvis invigas så snabbt som möjligt så på väg hem från utbildningen fick vi stanna och handla. Jag fick bestämma vad vi skulle röka så det blev lax. Till laxen ska vi koka lite potatis och göra en lök&romsås, mums!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0