Sjukskrivit mig själv

Efter fredagens besök hos bm visade mitt blodtryck 160/90. Det hade alltså gått upp ytterligare. Känns så konstigt eftersom jag känner mig precis som vanligt. Jag tror att det kan ha att göra med att jag själv glömde bort tiden lite i fredags. Tidsoptimist som jag är satt jag i lugn och ro och kollade på tv och käkade långfrukost. Jag hade gott om tid eftersom familjen inte skulle hämta mig förän kl 12:30 och tiden hos bm var kl 13:00. Kl 11:50 står familjen i hallen och jag som inte hade duschat än. Snabbt in i duschen, ut igen, torka håret, på med kläder ( å ni som är eller vart gravida vet att i v37 är man inte jättesmidig å allt tar lite längre tid än vanligt). Vi kom iaf iväg 12:35 så jag han sitta ner och vila kanske 15min innan vi tog trycket. 
 
Pappa har en automatisk blodtrycksmätare här hemma så idag har jag mätt några gånger vid olika tillfällen och jag ligger på 125/85 -130/85. Jag hoppas att testet på måndag visar ungefär dessa siffror och då ska jag verkligen chilla på förmiddagen. 
 
Min bm sa åt mig att sjukskriva mig själv nu sista dagarna på jobbet för att ta det lugnt. Känns jättekonstigt att vara hemma sjuk när man mår som vanligt. Högt blodtryck är verkligen skumt alltså. Mamma har åxå haft högt blodtryck och äter medicin mot det men när hon gjorde nån hälsokontroll för några år sedan och man upptäckte det så hade hon typ 190/90 eller nått och hon kände sig precis som vanligt. 
 
Här ligger jag nu då och glor på tv medans alla andra i familjen passar upp på mig. Får passa på när man är hos föräldrarna för imorgon åker vi hem igen och till veckan är jag hemma skälv med katten och lets face it, han lär ju inte passa upp mig :-)
 
Thats it for now! Natti natti
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0