I´m back!!

Hola chicas!!

Nu är jag tillbaka i verkligheten igen, eller ja, jag kom hem seent i söndagskväll så igår var allt upp och ner å bak och fram. Ni undrar kanske vart jag hållit hus sedan i fredags? Jo vi har vart på Mallorca med jobbet. En studieresa med AirBerlin, SunHotels och Holidayautos. Vi flög i fredags morse från Landvetter via Berlin till Mallorca. Lite försenade pga att lastarna strejkade i Berlin så vi han inte se så mycket av flygplats, lounge mm som vi hade tänkt. Väl framme på Mallis så upptäckte vi att bagaget inte hade vart lika snabba som vi, kanske försåligt i och med att de strejkade, så de som hade checkat in sitt bagage fick ställa sig i kö till Lost & Found" och fylla i en pi-rapport. Jag var den enda som åkte med bara handbagage och hade hela min packning från första stund :-) De andra tjejernas bagage kom först med planet dagen efter :-) *hihi*

Efter detta lilla missöde så gick vi och hämtade ut våra hyrbilar och begav oss iväg mot SunHotels som vi skulle hälsa på. En god lunch och en rundvandring senare så var det dax att åka mot hotellet, Melia Palas Atenea. Ett 4-stjärnigt hotel vid marinan ca 25min promenad från gamla stan.

Jag delade rum med Anna och Sofia, och vi hade alla rum mot havet :-) Så fint att vakna till en sån fantastisk utsikt! Incheckade och klara var det dax att bege sig mot stan och shoppa lite för de stackarna som inte hade något annat med sig än det de hade rest i. Kl 21 skulle vi samlas i repan för färd mot restaurang Rebello, ni vet den restaurang som Emilio Ingrosso har i Palma. Vi käkade en redan förbestäld typ 8-rätters meny som smakade ljuvligt gott!!Rekomenderas!!
Efter maten var alla så trötta och ingen ville dra vidare ut för att kolla nattlivet utan sägen var det som lockade mest.

Dag 2 började med en stoor frukostbuffé och ett frukostmöte på ca 1 timme. Efter det var det dax att möta upp vår trevliga guide Toméo som skulle ta med oss på en heldagstur runt Mallorca. Vi fick bla se Pollenca, Formentor, Alcudia och en stadsrundtur i Palma. Kl 18 var vi tillbaka på hotellet, några ville ut på mera shopping medans jag, Maria och Susanne gick ner för att prova på hotellets SPA. Mycket bra val!!
Senare på kvällen var det dax att gå ut och äta på restaurang Tast Club i Palma. Väldigt god tapas! Rekomenderas!! 

Vi hade hört talas om en välkänd bar som hette Abaco där drinkarna skulle smaka extra gott och kl 24 varje dag så skulle det släppas ner rosenblad från taket. Vi var ju givetvis tvungna att checka in detta! Liten besvikelse måste jag säga, drinkarna var dyra (16eur)smakade inte så fantastiskt och rosenbladsregnet var endast på fredagar kl 24. Vi drack upp och gick hem.

Upp med tuppen dag 3 för frukostmöte och utcheckning från hotellet. Därefter tog vi bilarna mot Palma Nova/ Magaluf och lyssnade ju givetvis på Orups Magaluf hela vägen dit :-) Bra Anna!
Väl framme i Magaluf så fick vi en guidad tur, titta på stranden och se lite hotel. Efter det styrde vi kosan mot Valldemossa. Liten rundvandring i stan på egen hand, en tur på marknaden och sedan en lunch så var det dax att åka tillbaka till flygplatsen för hemfärd.

Här kommer lite bilder från vår resa. Mer finns snart uppdaterade på min fb.






















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0