Jag är inte bitter

Jo det är jag! Många som satsar på nya sunda & friskare liv så här i början av året, även jag. Beach 2012 brukar vi skratta och säga. Just nu är jag inne i en mental svacka där allt känns omöjligt. Men jag måste ta tag i mig själv och rycka upp mig!

Istället för att bli motiverad av att läsa att det går så bra för alla andra som uppdaterar om sin viktnedgång på facebook, div bloggar mm så blir jag istället en bitterfitta. Jag unnar inte andra lycka om jag inte får vara lycklig själv. Just nu känner jag mig inte så motiverad alls och ser inte beach 2012 som ett rimligt mål. Snarare beach 2036. Exakt så känns det idag just nu. Tror att detta har gått över rätt snart, kanske redan i eftermiddag för ni som känner mig vet att jag egentligen är en rätt glad skit :-)
Ibland behöver man bara gnälla av sig lite och då är det perfekt med en blogg. Här skriver jag precis vad jag känner för och vill.

Så det så!

Bläääää!!!!

Kommentarer
Postat av: Ulrika

Du är ju bäst gumman.

Alla har sådana dagar ibland och det får man ha :-).

Blir bättre i morgon, du är ju som sagt en glad skit :-).



Kramen

2012-03-01 @ 16:29:33
Postat av: Sara

Ulrika har rätt, så rätt... :)



Och om det får dig att må bättre så hade jag gått upp 0,5 kg den här veckan.. Gotta dig i det här, för troligtvis kommer jag mörka det i mina FB-inlägg (alltså inte skriva alls eller väga mig igen en annan dag och vänta tills det blir ett bättre resultat innan jag skriver något..) Jag tror inte att jag är ensam om att göra såhär - vem vill visa de dåliga resultaten? Så gräv inte ner dig. Var stolt över att du vågar vara ärlig istället! Och ta nya tag imorgon! Kanske fundera på en ny approach där du räknar kolhydraterna istället för kalorierna...? Eller något annat sätt att få igång motivationen igen. Det fina vädret kanske lockar till promenader?

Du kommer igen gumman!!

Puss på dig

2012-03-01 @ 17:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0