Vitkål dag 3

Skulle testa att göra en kålpudding i söndags eftersom jag tycker det är gott men aldrig hade gjort en själv. Farmor gjorde alltid en fantastiskt god kålpudding med mycket omsorg och kärlek i. I söndags var det alltså min tur... vi åkte och handlade och jag som har noll koll på vad saker och ting väger så där på måfå sa till kalle " denna borde väl väga lite mer än 600g?". Kalle lyfte upp kålhuvudet och tittade konstigt på mig och sa " öh, ja det kan man säga". När vi hade handlat allt annat, passerat kassan så såg jag på mitt kvitto att huvudet vägde 2,6kg. Jorå så att... :-)
 
Jag behövde ju bara ca 600g till kålpuddingen och vad skulle jag gå göra med resterande 3/4??Det blev kålpudding till middag i söndags, till lunch igår och lunch idag. Kände att jag ville ju inte kasta resten av huvudet så jag kikade in på www.lchfklubben.se och sökte på på vitkål och hittade då ett recept på en kålgryta som jag fastnade för. Den vad jättegod! Nu så här i efterhand kan jag tycka att den var som en gräddsås-kålpudding. Å vet ni vad det bästa av allt är!???? Jag äter resterna till lunch imorgon :-) *haha*
Har snart ätit min årsranson på vitkål för i år...
 
Jag passade på att lägga upp tre stycken recept på www.lchfklubben.se igår som man nu kan gå in och kika på, medlemmar only of course. Mina snickers har redan fått betyg 4/5 av en person. Jättekul! Ska lägga upp fler under helgen tror jag.
 
Kommer ni ihåg dessa godbitar?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0