Inte så långt kvar egentligen

Jag kanske inte skriver så mycket om min graviditet, har ju som sagt inte bloggat så mycket överhuvudtaget de senaste månaderna, men vissa gånger skriver jag av mig lite. Idag är en sån dag. Sitter här i soffan och tittar på ovädret utanför...regnet öser ner, det mullrar utanför fönstret så egentligen kanske jag borde dra ur internet :-) och i soffan brevid mig ligger Elvis och luktar blöt katt (jättesmart att vara ute när det regnar). Jag har min telefon i handen och sitter och läser i min gravid-app vad som händer med mig och bäbisen denna veckan. Idag går jag in i veckan 32 (31+0) (dvs jag är i 8:e månaden ). Bäbisen ska nu vara ca 42cm lång och väger ca 1,8kg. Det står åxå tips för pappan och tips/råd för hur mamman ska/kan känna sig. För pappan står det bara att det är dax att tänka på försäkringar till bebben och de tipsar om en graviditetsförsäkring från Trygg-Hansa. Den har vi tecknat sedan länge så check på det!
Jag som blivande mamma ska tydligen vara förvånad över hur stor min mage egentligen kan bli.!? Hm, visst är den större än vanligt och jag kanske är "hemmablind" men så himla stor tycker jag nog inte att den är ÄN. Jag mår iallafall toppen precis som jag gjort under hela graviditeten so far. Vaknade förra veckan med kramp i benet och tyckte det gjorde skiiitont när det väl höll på. Sen tänkte jag efter och sa till mig själv "Tss, kramp i benet, det kan ju inte ha gjort så ont ändå när man tänker på vad som komma skall". hehe!
 
Som mina kollegor på jobbet sa när jag berättade om mitt kramp i vaden mitt i natten, " du som inte hafe några krämpor under din graviditet kan gott ha lite kramp i benen", ingen som tyckte synd om mig ;-) Ingen sympati där inte, härligt!
 
Imorgon är det dax för Buttans bebbe att titta ut enligt beräkningarna. Får se om det blir imorgon eller ej, jag tror det kommer dröja en vecka innan det sätter igång.
 
 
På onsdag ska vi till barnmorskan igen för att mäta magen, lyssna på hjärtljud samt sticka mig i fingret. Sitter och tittar länge på första bilden här uppe (den om att jag är i vecka 32) och tänker, "shit, i bästa fall kan det bara vara 6veckor kvar tills det drar igång, en förlossning kan tydligen starta redan vecka 38, men i längsta fall kan det vara 10veckor kvar så man alltså har gått 42 fulla veckor. Längre än så får man tydligen inte gå utan att de sätter igång en".
Tog med mig mamma och besökte Babyproffsen på Backaplan i söndags för att köpa en vagga och en skötväska. Väskan fick vi tag på hos Happyland, medans sängen, en Leandervagga som vi kikat in oss på inte fanns kvar på lagret. Den snälla tjejen som hjälpte oss såg att vaggan fanns i Sisjön och skulle beställa över en till butiken på backaplan och ringa oss i mitten på veckan. Vet inte vilken vecka hon menade men jag antog att det var denna veckan, men eftersom ingen ringt så kanske det var nästa hon menade? Jaja, det är ju ingen panik direkt =)
 
Kalle har kört en vända till Mellerud med ett lass moppe-stuff som han har i sin lilla sidoverksamhet. Tyvärr kommer vi inte ha plats att ha detta här hemma nu då vi måste göra plats i tvättstugan så vi har en skötplats åt bebben. Mycket av sakerna som är där nu kommer flyttas över till boden när den blir klar, men moppesakerna fick alltså förflyttas tillfälligt till Mellerud.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0