Planterat i krukor

Denna dag har varit en riktig bra slappar dag som vi tagit som den kommit. Det har vart fint väder med klarblå himmel och nästan helt vindstilla. Jag och Elvis satt ute i en solstol och njöt vid lunchtid medans Kalle stackarn var tvungen att jobba några timmar. En och annan glass har slunkit ner kan jag säga.

På eftermiddagen kom energin tillbaka och vi åkte till plantagen för att köpa bl.a. Blommor till mina krukor, två pallkragar som jag tänkt sätta potatis och plantera jordgubbar. Tyvärr fanns varken pallkragar eller jordgubbar så gubbarna får vänta medans vi istället fick ta oss en tur till Bauhaus och där hittade vi fina betsade pallkragar och till mycket bättre pris än hos plantagen. 80x120cm för 139:-, på plantagen kostade samma krage 299:-. Tips till er som tänkt köpa egna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0