Tankar och funderingar

Hej på er,
 
Ber om ursäkt för min frånvaro i bloggen det senaste tiden men tragiskt nog har det inte hänt så mycket som jag har kunnat/velat blogga om. Och de få gånger när det har hänt nått, har jag då tagit kort eller på annat sätt förevigat tillfället?Nej.
 
Fortfarande gravid? Japp, går in i veckan 22 på lördag och för er som inte har koll på veckor och efterfrågar månader så är jag i 5:e månaden snart 6:e. Jag mår fortfarande tipp topp och har inte känt några rörelser innefrån där den lille/lilla. Enligt kompisar och kollegor så är det ganska många som inte heller kände något förän runt vecka 21-22 så vi håller tummarna för en liten spark inom kort.
 
Vi var på vårt rutinultraljud förra tisdagen och det var en mindre katastrof måste jag säga. Thank god att vi har gjort ultraljud innan och faktiskt haft möjlighet att titta noga på bäbisen. Barnmorska på Östra sjukhuset stressade igenom hela undersökningen så vi han knappt se nått alls. "Vill ni ha en bild med?" "Öh, ja tack gärna!". Ut kommer en bild som ser ut ungefär såhär:
 
 
"Det blir 60:- tack" säger barnmorskan. Jahapp, tack för ingenting. Men vi fick i all hast se att hjärtat slog som det skulle, att det fanns en näsa, tio fingrar och tår samt ryggraden skymtades.Tyvärr kunde vi inte se vad det blir för kön så det får bli en överraskning när den tittar ut. Många som frågat om vi vill veta nu om det blir en pojke eller flicka och där vi har svarat att vi inte är så mycket för hela den här " vi vill bli överraskade vid förlossningen" grejen utan kan mycket väl tänka oss att ta reda på det nu om det går. Folk blir typ helt stumma och tror att man skojar. Vad är det för stor grej med det? Finns väl många positiva saker med att veta redan nu vad det blir? Hur man ska inreda barnrummet, inköp av lite kläder och förbereda sig på annat sätt.
 
Nog pratat om graviditeter for now. Andreas, Kalles bror, är på väg hit från S.Korea så kalle ska strax åka ut till Landvetter och hämta honom. Stackarn är väl hur trött som helst och vaknar väl übertidigt imorgon pga jetlag.
 
Imorgon är det fredag och fredag betyder helg! Jag ska iof jobba på lördag men jag tar med mig datorn och jobbar hemifrån = LYX!! Åker nog upp till Mellerud imorgon kväll så får vi se när vi åker hemåt igen. På lördag ska jag träffa Buttan i Mld, hon hade inga planer och kommer då ner till mig en sväng. Ska bli jättekul att ses, har inte träffat henne sen i januari. Mys!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0