Helt fantastiskt!!

Vi har ju vart i Mellerud hela helgen för Kalle skulle fixa med sina pipor då han hade fått några beställningar. Jag och Othilia har vart hos mina föräldrar hela helgen eftersom farmor var lite i slutfasen på sin förkylning så vågade vi inte vara där. Men nästa gång får vi allt ta och besöka farmor och farfar lite :-)
 
I fredags åkte jag och Othilia med mamma, pappa och Malin upp till Värmlandsbro för att plantera lite fint och tända ljus på min mormor och morfars grav. På vägen hem stannar vi alltid till i Säffle och hälsar på mammas faster Maj. Maj blev så glad att vi var med alla 4 (jag och Malin) eftersom vi oftast jobbar eller så när mamma och pappa åker uppåt, och nu även att vi hade med oss Othilia. Ottan sov under hela besöket och var inte speciellt social. Jag lovade att vi kommer tillbaka med ett lite mer socialt barn innan jul och då även sambon ska med tyckte Maj.
 
Annars har det vart en lugn helg med mycket mys hos mormor och morfar, vi har bott en natt i Köpmannebro och tänk att nu är det bara någon vecka kvar innan mina föräldrar bor där uppe. Äntligen! Kul för dem och kul för Malin som äntligen blir själv hemma i gamla huset. Tänk vad lite möbler och peronliga saker kan göra gott. När man kommer upp till Köpmannebro nu så känns det som om de bott där uppe hela tiden. Alla "våra" möbler är där och i och för sig så står det flyttkartonger högt och lågt men man lixom bortser från dom i och med att man vet att det är tillfälligt.
 
Vi kom tillbaka hem till oss igår kväll och direkt när vi hade packat in allt från bilen så åkte jag till Maxi för att köpa magdroppar till skruttan och lite mat till oss vuxna. I och med att hon får mat via flaska så får hon i sig maten mycket snabbare än om hon hade legat vid bröstet så vi har märkt att hon blir lite gasig i magen på kvällarna. Vi bytte även nappflaska till en från MAM som heter anti-kolik som har ett mindre hål i flaskan och detta gör att hon måste ta i mer för att suga i sig maten och då blir hon inte lika gasig. Nya flaskan har fungerat toppen och igår fick hon även dropparna för att se om det blir någon bättring. Kanske är lite tidigt att säga än om de fungerar eller ej, har läst på forum och så att man kanske inte märker någon större skillnad förän efter 14dagar. Hon fick iallafall droppar, mat och ny blöja igår kväll kl 21 och sedan somnade hon utan gnäll och sov till 03:30. Ny blöja igen och mat så somnade hon om som en klubbad säl och sov till 07:30 imorse. HELT FANTASTISKT!!!!! :-) Hoppas verkligen att det håller i sig.
 
En annan kul sak som hände nu på morgonen var när jag hade satt Ottan i Babybjörnen och hon har precis somnat till, vad händer då. Jo Elvis kommer in genom kattluckan glad i hågen med en mus i munnen. Naturligtvis var den inte död utan började skräckslagen springa runt på golvet. Kalle var ute och hämtade saker från bilen så jag var själv inne. Tänkte att jag får ge det ett försök. In i tvättstugan för att hämta sopborsten och skyffeln och sen var jakten igång. Fick tag på musen rätt så snabbt och sedan var det bara att försöka öppna dörren och släppa ut den. Allt detta med en sovandes bäbis hängandes på magen UTAN att vakna. Frida - Super Mum :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0