Sälen

Hej hopp,

Igår kom vi tillbaka hem efter en fantastisk vecka i Sälen. Solen sken, det var varmt och skönt och det kom till och med nysnö på lördagen.

Jag, mamma, pappa och Othilia åkte upp på söndagen och sedan kom Malin och Kalle upp på tisdag eftermiddag. Malin var tvungen att ta hand om hästarna och kunde därför inte vara borta en vecka och Kalle blev tvungen att jobba lite på måndagen. 

På måndagen hade vi nog finast väder på hela veckan tror jag. Strålande sol men liiite blåsigt. Vi tog en promenad till Tandådalen jag, mamma, pappa och Othilia sov i vagnen hela tiden. Det var så fint väder att vi till och med kunde sitta ute och fika i backen.

Tisdagen tog vi oss en tur till outleten nere vid Vasaloppsstarten och kikade vad de hade för nått kul. Massa saker till bra priser men just nu var vi inte i behov av nått utan kikade mest vad som fanns. Nästa gång jag åker till Sälen ska jag stanna där och köpa mig ett par bra skidvantar. Vi svängde även förbi Bullarns fik nere i Sälen byn.

På onsdagen skulle Kalle, Malin och pappa åka skidor/bräda så jag och mamma tog en promenad till hundfjället. Eftersom mina vinterkängor hade åkt med bil nr 2 upp så hade jag nu ett par riktiga skor att gå i. Trodde jag. Har gått i dem massa tidigare och fått skavsår första gången och trodde därför att det var grönt nu. Icke! Vi kom bort till infarten till Tandådalen så hade jag så ont i fötterna att jag var nära att gå in i närmsta stuga och hämta en osthyvel för att hyvla av fötter. In på Hemköp istället och köpte plåster och så på't igen så vi gick bort till hundfjället. Väl där märker jag att plåstren inte sitter där de skulle längre.. Ett hade halkat upp på anklarna och det andra ner under foten. På med nya och sen gick vi hem. Tyvärr förstörde detta mina chanser till skidåkning som jag hade tänkt göra iaf en dag, jag kunde knappt gå i vanliga gympaskor.

Som tur var så finns det ju så mycket annat kul att hitta på i Sälen så jag ska absolut inte klaga.

Det var väldigt kul att se alla små barn som åkte skidor,något man kanske inte lagt märket till på samma sätt tidigare. Längtar verkligen tills Othilia är några år så man kan lära henne att åka skidor. Eller bara när vi kommer tillbaka nästa vinter så kan hon ju faktiskt sitta själv i en pulka.

Bilresan t/r sälen gick över förväntan med Othilia. Jag hade nog trott att det kunde bli lite protester på en bilresa på ca 5timmar inkl lunchstopp men inte ett pip. På vägen upp sov hon hela vägen till Vasaloppsstarten och sedan satt hon och pratade lite sista milen.

Här kommer lite blandade bilder från veckan.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0