Män & omkörningar

Vad är det med män å omkörningar i trafiken egentligen? Har precis kommit hem igen efter en tur till Torp. Familjen var där å julhandlade å Kalle var inte hemma så då tog jag mig en tur dit.

På väg dit så ser jag en bil i backspegeln som kommer som skjuten ur en kanon. Jag håller själv på att köra om en snigel som kör i 65 på motorvägen. Självklart ser jag mr speedy Gonzales bakom mig som kommer allt närmare å man tänker då att han kanske har nån dödssjuk i baksätet så självklart flyttar man på sig så fort ja kört om snigeln. Men jag hinner knappt om innan Gonzales börjar flasha med helljuset som besatt.
När han passerar mig så ser ja att de är en liten brat som säkerligen nyss har fått sitt kort å ville väl blåsa ur pappas bil lite. Såg då ingen döing i baksätet.

På vägen hem igen så händer en annan sak. Jag har precis passerat igenom Ljungkile där ja kör om en silverfärgad Audi som kör i ca 100. Jag själv hade farthållaren inkopplad på 120 så jag susar om honom å tänkte väl inte så mycket mer på det. Det tar ca 30sek innan audin gör ett gasande å kör om och kör in precis framför mig och saktar ner till sina 100 igen. Vid det här laget har jag fått bromsa in för att inte köra på honom...tänker att "jaha varför skulle du förbi om du ändå tänker köra så här sakta?". Så jag kopplar in farthållaren igen å kör om... Hinner inte ens byta fil innan han gör ett vrål gasande igen å försvinner iväg ett 50tal meter. Sen återgår han till sina 100km/h. Vad fan är muppots problem? Tänker nu att jag inte orkar med sånt barnsligt beteende å jag har ju heller inte bråttom hem. Men så kommer det en annan bil i full karriär som kör om både mig å audin så då fortsätter audin "omkörningsleken" med honom istället.

Herregud säger jag! Är du inte mer man än så som inte tål att en tjej kör om dig, då ska du inte ut på vägen heller!

Annars var de en trevlig dag på torp :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0