Snart helg igen, skönt

Jaha då vart det snart helgen igen. Gött! Är det någon mer än jag som tycker att denna veckan som har vart nu har gått långsammare och inte känts kortare än en normallång vecka?Snarare tvärtom. Det känns inte som fredag imorgon men det ska bli skööönt! Tittade i kalendern på jobbet idag och jag jobbar inte helg förän i slutet på maj nästa gång, hur bra var inte det då?=)

Imorgon är det sista dagen för vår kära praktikant Jerry (eller Fredrik heter han ju egentligen) Men vi har döpt om honom efter praktikanten i ICA-reklamen :-) hihi! Han har vart hos oss nu sedan årsskiftet och tiden har gått så snabbt. Han har lärt sig massa och känns som en i gänget. Ibland tror man nästan att han är en "riktig" kollega eftersom han hart vart här så länge. Vi kommer sakna dig Jerry men imorgon tar vi avskedslunch hos Kinesen på backaplan. Lovar att stoppa dig innan du går in på 4:e tallriken så du inte får så ont i magen som sist ;-) haha!

Annars har kvällen bjudit på div trädgårdsfixande. Kalle är duktig och bygger på altanen, sågar, skruvar och gräver gropar. Jag har räffsat massa höstlöv som vi inte han ta bort i höstas. Jag har även rensat lite i muren på framsidan. Ska se om vi inte kan införskaffa en sekatör, eller vad det heter, så jag kan klippa lite buskar och div kvistar som jag tycker är ivägen. Jag krattade så fint bland lite löv på grusgången förut när det hade börjat skymma ute. När jag hade räffsat ihop en liten hög och ska lyfta upp det i skottkärran så känner jag " hm, undrar vad detta var för nått litet mjukt?" Jo visst var det en död mus, UTAN huvud!! BLÄ!! Förra året när jag krattade grusgången på vårkanten så hittade jag massa djur som gått offter för Elvis framfart, bla ca 5möss i olika storlekar, men eller utan huvud, 2 fåglar, några typ salamandrar/ödlor mm.... såg ut som värsta djurkyrkogården.

Snälla gode gud låt det finnas en parkering till mig imorgon vid jobbet. Jag vill/orkar inte ha en böter till. Tack!
Amen.

God natt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0