Dag 2 : Måla & dra el

Vi körde igång tidigt idag med och fortsatte måla andra strykningen i uterummet. Pappa och Kalle har vart en sväng på jula och Bauhaus för att köpa de sladdar mm som tog slut igår. Idag är det väldigt ruggigt ute eftersom det regnar, men man uppskattar iaf att taket är på plats så man slipper ha på sig regnkläder.

Igårkväll hade min vän Anncha en drinkfest på hennes balkong som jag och många andra goa töser var inbjudna till. Jag hade verkligen sett fram emot detta!!
Förra helgen skulle mina päron ha kommit hit och hjälpt oss måla och dra all el men eftersom deras katt var tvungen att opereras akut så kunde/ville de inte lämna honom ensam. Vi fick alltså skjuta på det. Eftersom glasdörrarna är beställda och ska komma om 1,5v så var vi tvungna att ta det denna helgen.

Det är SÅ typiskt att det alltid är saker som ska krocka! Jag hade verkligen velat vara med tjejerna igår och jag är helt säker på att de hade the time of their life.
Men jag var verkligen helt slut efter att ha vart igång hela dagen med målning, hjälpa killarna med div saker, fixa mat mm. Lite mat på kvällen och en dusch senare så däckade jag som en klubbad säl i sängen.

Ibland måste man göra mindre roliga saker för att det i slutändan ska bli väldigt bra. Jag längtar tills vi är klara med allt fix här för då ska jag bjuda hem mina goa kollegor på en bad och grillkväll. Det lovar jag!

Ibland måste " a man got to do what a man got to do så e det bara"- som Reine skulle ha sagt ;-)



Kommentarer
Postat av: Vendela

Hejhej,

så tråkigt att du missar drinkkvällar. Men jag förstår din prioritering. Samtidigt; kan du inte försöka klämma in båda? Och vad är det för något som byggs och som det dras el till? Vill du visa upp det på Byggla? Du får en liten present om du är intresserad! Maila mig så berättar jag mer.

Mvh

Vendela på Byggla

2012-06-12 @ 14:40:45
Postat av: Frida

Hej Vendela,

Vad roligt att du har hittat till min blogg! Vi bygger ut vår altan till ett uterum & ute-SPA med tak. Så väggen vi målade och elen vi drog var till det.



Jag var inne på er hemsida byggla.se och kikade. Ser att den ägs av Byggmax och tyvärr handlar inte vi våra byggvaror där så det känns lite fel.



Men jag tackar jättemycket för ditt erbjudande! :-)



Hls Frida

2012-06-12 @ 19:30:25
URL: http://smulanstankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0