LCHF kladdkaka

Det andra jag försökte mig på var en kladdkaka. Jag har väldigt höga krav på en kladdkaka i och med att jag tycker " vanlig" kladdkaka är fruktansvärt gott. Men denna var faktiskt inte dum alls. Rekommenderas varmt! Nästa gång ska jag mixtra lite med att smälta i nån 70% choklad i smöret, typ mint eller hallon för att få lite extra smak.

Här kommer iaf receptet:
• 100g smör
• 3ägg
• 1,25dl sukrin
• 0,5msk fiberhusk
• 3msk kakao
• 0,5tsk vaniljsocker

Sätt ugnen på 200grader. Smält smöret, vispa ägg och sukrin fluffigt. Tillsätt smöret. Blanda ner de torra ingredienserna och rör om. Smöra en form och häll i kokosflingor.
Grädda i ugnen 10-12min.

Jag kommer nog göra dubbel sats nästa gång för den blev väldigt tunn och jag använde en normalstor form. Tips!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0