Matchen igår

Såg ni Sverige-Ukraina igår eller? Vi satt bänkade i soffan och skulle titta på matchen eftersom det ändå var Sverige som spelade. Matchen skulle börja kl 20:00 stod det på tv.nu (innan dess skulle det vara försnack eller vad det heter). Kl 20, på med svtplay (eftersom vår antenn är paj), tjöt tjöt tjöt.... Tror inte matchen började förän strax innan 21? Tio minuter in i matchen började jag gäspa och frågade mig skälv varför jag ens kollar? Jag tycker inte fotboll är så kul från början så varför skulle det vara roligare bara för att det är EM? Knäppjök :-)

Såg iaf första halvlek sedan somnade jag på soffan. Kalle fick buffa på mig när matchen var slut och då lufsade jag typ i sömnen in till sovrummet och somnade på två röda.

Det roliga i detta fiasko när Sverige förlorat en match är att ALLA på jobbet helt plötsligt blir experter på fotboll och speltaktik :-). Finns det någon som vart på jobbet idag där man inte pratat om fotboll? " VI skulle ha gjort såhär eller så där istället" " vad gjorde Zlatan egentligen när han inte hade bollen?" mm mm...

Nästa match för Sverige är tydligen på fredag sägs det. Den ska jag inte se för då ska jag sitta hemma hos Majsan på hennes altan, grilla, dricka rose och snacka skit. Åh vad kul det ska bli!!!! Så länge sedan vi gjorde det. Vi ska även försöka se om vi kan stämma träff med skåningarna för en tur neråt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0