Västtrafik & Göteborgs stad

Vi har ju som bekant börjat åka buss till jobbet nu för att mentalt förbereda oss på att från årsskiftet så kan vi INTE sammåka till jobbet med bil tack vare dessa fantastiska *not* vägtullar som träder i kraft 1/1 2013 utan då är det kommunalt som gäller. Varje dag vid strax efter 07 ser likadan ut, kö, kö och åter kö vid hållplatsen Eriksdal.

Idag började jag kl 09 och skulle då åka en timme senare än jag brukar och tänkte då att nu får jag nog sitta på bussen *lyx*, vilket man inte får annars. Men icke sa nicke. Jag fick nypa mig i skinnet för jag trodde jag såg fel när jag kom till pendelparkeringen. Är detta sant??? På bilden nedan visar HÄLFTEN av den kö som stod och väntade på bussen kl 08:10. Jag trodde fan inte att det var sant.

Tycker verkligen Göteborgs kommun och Västtrafik att vi har en fungerande kollektivtrafik i Göteborg idag när man ser kön vid denna busshållplats?? Tror ni att det kommer vara mindre folk som åker kommunalt på denna sträcka Göteborg-Eriksdal t/r efter årsskiftet??? Ni har inte funderat på att kanske utöka bussförbindelserna iallafall under rusningstrafik eller skaffa större bussar?Som det ser ut nu så går det en buss var 8:e minut i rusningstrafik och det är bra.... men när man ser 2-3 bussar svischa förbi innan man äntligen kommer med en men ändå tvingas stå upp, tycker ni att det är värt att betala ett månadskort för detta?

Kanske måste ni ut och resa lite i verkligheten för att se vad vi resenärer, era kunder, tampas med varje dag.

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0