Åter i vardagen

Första arbetsdagen efter semestern är avklarad och jag sitter just nu i soffan och väntar på att min chokladkaka som står i ugnen ska bli klar. Jag hade visst fredagsfika på jobbet denna vecka och eftersom jag är ledig på fredag ( ska till tandläkaren i mld, hämta katten hos svärisarna som vart snälla och tagit hand om busfröet, samt hämta min bil hos Johnny där den vart på service) så fick det bli torsdagsfika istället.
Hade ingen tid att sätta mig å spåna på nått nytt så jag kör på ett säkert kort som visat sig vara poppis förut.

Kalle har blivit så inspirerad av grekisk matlagning denna veckan och som älskar fetaost i all form och som har ätit varenda variant av bakad feta i ugn, feta saganaki , prawn saganaki mm så bestämde han sig för att testa en egen variant ikväll. Kök Kalle bjöd på sej saganaki i tomat och basilikasås med fetaost. SÅ gott var det!!! Bild ser ni nedan.

Jag har ju kört igång med LCHF igen nu efter semestern starting idag och det känns bra att vara tillbaka i vanlig lunk igen. Hoppade även upp på vågen imorse för att se exakt hur god semestern hade vart. Inte så farligt som jag först befarade ändå, +1,3kg. Så jag hoppas det kan försvinna lika snabbt som det tillkom.

Skulle betalat räkningar nu egentligen hade jag tänkt men så fungerar inte internet av nån anledning så jag får ta med dem till jobbet imorgon. Internet på ifånen fungerar med inte en chans att man sitter och betalar räkningar på den, nej tack!

15min kvar på kakan i ugnen sedan är det sussa som gäller.

Natti natti!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0