Istanbul

För snart två veckor sedan var jag och mamma i Istanbul fredag-måndag. Vi hade bokat direktflyg med turkish airlines och ingen av oss hade åkt med dem tidigare så det var spännande att se hur de var. Turkish airlines har fått många priser och utmärkelser för bästa flygbolag i Europa bl.a. Ska man "bara" resa inom Europa så spelar det nog ingen roll vilket bolag man åker med, alla är rätt lika fast ett direktflyg är allt väldigt smidigt.

Jag hade inga stora förväntningar på Istanbul utan tog det lite som det kom. Kan absolut tänka mig att åka tillbaka men då till den asiatiska sidan (Istanbul gränsar ju både till Europa och Asien). Nu har man sett alla turist grejer som Sofia kyrkan, blå moskén, Bosporen mm. Det enda vi missade var Grand basar den stora basaren som tyvärr är stängd på söndagar. Så kanske ett besök dit om jag kommer tillbaka.

Annars hade vi himla tur med vädret och med det menar jag lördag = 24grader och strålande sol! Underbart! Söndagen var det ca 16grader och mulet, perfekt dag att resa runt på en klassisk hop-on/hop-off buss som guidade oss genom stan.

Lite bilder från vår resa!

 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0