Nått stort att berätta

Hej kära läsare!

Jag har en glad nyhet att berätta. Jag och min älskade sambo ska bli föräldrar om allt går som det ska. Den lille, som vi inte vet vad det är för kön på än, går under arbetsnamnet Han tillsvidare och beräknas titta ut den 9 oktober. Jag har inte mått illa det minsta eller haft några andra graviditetssymtomer utan mår helt prima. Humöret svänger lite hälsar Kalle, jag vet inte alls vad han pratar om :-)

Under alla blodprov som tas när man skrivs in hos MVC upptäcktes att jag hade en sköldkörtel som underproducerade lite vilket innebär att jag hade lite låg ämnesomsättning. Nu tar jag en tablett Levaxin om dagen som hjälper sköldkörtel på rätt väg. Dessa tabletter kan göra en lite trött och jag har varit väldigt trött på kvällarna den senaste månaden. Vet dock inte om det beror så mycket på tabletterna tror att det är graviditeten. Nu börjar detta gå över och jag känner mig som normal igen. Behöver alltså inte gå och lägga mig en vardag kl 18:30 längre.

Vi bestämde oss väldigt tidigt att vi ville göra KUB-test för att ta reda på att barnet var fullt friskt och utan Sjukdommar eller annat som riskerar tidig spädbarnsdöd. Del två av testet gjordes igår och alla resultat var superbra. Tio fingrar, två fötter och allt annat var där det skulle vara. Skönt.

Vanligt rutinultraljud ska vi göra den 14/5 men redan nu ska vi bjuda på en liten bild :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0