Ingen träning

Det känns skitskummt att jag har missat mina simpass både i måndags och idag. I måndags vart jag ju med lillen hos vetrinären och hade fullt upp med att ta hand om honom nyopererad och groggy. Kalle kunde jag inte räkna med eftersom han låg avdäckad i sängen med hög feber. Vad hände idag undrar ni? Jo jag tappade helt enkelt bort tiden. Satt och pratade om dagen som vart både för mig och för sjuklingarna här hemma, fixade lite mat och slökollade lite film. Helt plötsligt rycker jag till, ni vet kännslan av att man har glömt nått. Men ett ryck hoppade jag ur soffan när jag sedan märkte att klockan var 19:55. Entrén till badet stänger kl 20.... inte en chans att jag hade hunnit packa väska, ut i bilen, köra dit och parkera på 5min. Hoppas jag jag komma iväg imorgon.
 
På fredag är det två grejer som händer. Det första är att Elvis ska tillbaka till vetrinären för att ta bort dränaget i halsen + att han då slipper tratten runt halsen, jippie!!! :-)
Det andra som händer är att jag ska väga & mäta mig för att se vad som hänt med kroppen efter en månads simmande 2-3ggr/vecka + lite promenader. När jag vägde mig den 10/1 hade jag gått ner 2,1kg på tio dagar. Hoppas jag hinner innan den röda veckan är här... svullar alltid upp då och lägger på mig massa vatten.
 
Håller tummarna för ett bra resultat iallafall!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0