Farsdag

Idag är det farsdag och jag har ringt och grattat min egen pappa nu på förmiddagen. Flitig som han är så var han uppe med tuppen och fixade med elen i köpmannebro. Han hade inte skrapat trisslotterna som han fick, eller så hade han det och kanske hade vunnit och höll masken väldigt bra? Nä det skulle han inte klara för vi minns ju när han för många år sedan trodde att han hade vunnit 50 000:- och började tjoa och hoppa runt i ren glädje i köket " jag har vunnit femtiotusen, jag har vunnit femtiotusen!!!"  Tyvärr blev lyckan kort då jag eller Malin upptäckte att det ena beloppet var 500 000:- och inte 50 000:-. Så tyvärr ingen vinst. Lätt att se fel när det är så många nollor och liten text. 

I detta hus har vi firat Othilias bästaste pappa med frukost, skulle vart på sängen men någon började gallskrika och ville ha mat först, så pappa fick vänta. När någon hade ätit klart hade pappa redan vaknat och gått upp så det fick bli frukost i köket istället. Dagen till ära fick vi faktiskt äta hela frukosten tillsammans istället för i skift. 

Grattis på farsdag älskade pappa Kalle!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0