Besök på Antenatal på Östra

Idag hade vi en tid på Östra sjukhusets antenatalavdelning för att kontrollera bebisen med ett ultraljud. Detta var nästa steg i de kontroller som görs när man har högt blodtryck. Vi fick träffa en superduktig läkare som hette Helena som gjorde själva ultraljudet och gick igenom dagens blodtryck och up som jag hade med mig. Up visade som vanligt inget protein och trycket var 145/95. Ultraljudet visade inga konstigheter heller utan vi fick se att bebisen hade svalt lite fostervatten och låg och övade på att andas. Det fanns gott om fostervatten och uppskattad vikt i dagsläget är 2800g.
Eftersom blodtrycket inte har gått upp mer och allt annat såg bra ut så behövde jag inte äta medicin för att få ner blodtrycket heller utan vi kör helt enkelt vidare som det är med regelbundna kontroller på mvc.
 
Efter besöket på östra så åkte jag till jobbet för att städa av skrivbordet, plocka undan alla mina saker, sätta out of office på mailen, gud vad konstigt det kändes att skriva att man skulle vara föräldraledig till 2015 (!?). Fick fin fika av Maria som hade bakat bebis- cup cakes. De var supergoda!
Tydligen har de börjat slå vad på jobbet om när bebisen kan tänkas komma. Tydligen bara Mia som tror att jag kommer gå över tiden :-) De flesta tror även att det blir en pojk därav de blåa på cup cakesen :-)
 
Kommer sakna er alla på jobbet och jag lovar att komma in och hälsa på så fort bebben är här och jag känner mig varm i kläderna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0