För tredje gången denna veckan

Ja då var man här på mvc igen för tredje gången denna veckan. Blodtrycket i måndags visade ju 130/80 och igår var det 160/90 igen. Min bm tyckte det var konstigt att vi fick så lågt resultat i måndags men jag sa att vi mätte med den lilla mätaren. Eftersom jag nu för andra gången har ett undertryck som är på 90-> så tar man nu då extra kontroller av blod, man kollar nått med lever och njurar. På måndag har jag vanlig tid hos bm igen och då får jag nog reda på provsvaren. Är det nått akut så lär de väl ringa imorgon. Min bm skulle även skicka min journal till en läkare som ska gå igenom den och kolla vad han/hon tror så beroende på vad han/hon tycker och mina provsvar så kanske jag får träffa läkaren i nästa vecka. Detta är tydligen rutin om man har högt blodtryck och ingen protein i urinen vilket jag inte haft. 

Nu ska jag strax in till fantastiska Monica som ska sticka mig i armarna och fingrarna (tror jag). Tack vare henne har min rädsla för nålar, stick och sprutor minskat radikalt. 
Tack underbara Monica! Jag ska skicka en blombukett när jag är färdig med denna graviditet :-)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0